De lente is begonnen,

Het paring ritueel van de futen,
Het paring ritueel van de futen,
Mistige dag,
Mistige dag,
Reegeit in het gras,
Reegeit in het gras,
Wandeling met mist,
Wandeling met mist,
Vrouwtjes tapuit,
Vrouwtjes tapuit,
Dodaars
Dodaars
Kieviet in het gras,
Kieviet in het gras,
Lente bloesem,
Lente bloesem,
Canadese zwaan,
Canadese zwaan,
Wittekwikstaart tussen de poten van een hooglander,
Wittekwikstaart tussen de poten van een hooglander,
De katjes lopen weer uit,
De katjes lopen weer uit,
Boomleeuwerik,
Boomleeuwerik,
Watergebied in de AWD
Watergebied in de AWD
De Kooning paarden zij vervangen door een ander soort paart die het daar beter doet in Lentevreugt,
De Kooning paarden zij vervangen door een ander soort paart die het daar beter doet in Lentevreugt,
Mist in de sloot,
Mist in de sloot,
Puttertje drinkt uit sloot,
Puttertje drinkt uit sloot,
Kieviet,
Kieviet,
Groenling in de boom toppen,
Groenling in de boom toppen,
.
.
Wittekwikstaart,
Wittekwikstaart,
Reiger
Reiger
Reegeit geniet van het gras,
Reegeit geniet van het gras,
Mannetjes roodborsttapuit,
Mannetjes roodborsttapuit,
Gansen in de vlucht,
Gansen in de vlucht,
Paarden op hol,
Paarden op hol,
Pimpelmees,
Pimpelmees,
Zingende heggemus,
Zingende heggemus,
Damhert in het riet,
Damhert in het riet,
Aalscholver,
Aalscholver,
Roodbordje,
Roodbordje,
Puttertje in het gras,
Puttertje in het gras,
.
.
Knobelzwaan,
Knobelzwaan,
Heggenmus,
Heggenmus,
Ekster,
Ekster,
.
.
Mannetjes roodborsttapuit,
Mannetjes roodborsttapuit,
Slapende futen,
Slapende futen,
Watergebied AWD
Watergebied AWD
Meerkoet,
Meerkoet,
Commentaren: 8
  • #8

    Bas (dinsdag, 31 maart 2026 18:57)

    Herman wat heb je hier heel veel tijd en liefde in gestoken je mistfoto,s vind ik heel knap om over de rest maar te zwijgen het lijkt of ze iedere keer mooier worden.

  • #7

    Rene Smits (dinsdag, 31 maart 2026 13:39)

    Hai Herman,

    Mooie gevarieerde serie hoor met de prachtige futen-foto als kers op de taart.

    Groet,
    René

  • #6

    KeesvanD (zaterdag, 28 maart 2026 09:02)

    Hallo Hermen,
    De lente is grillig. Veel variatie in weersomstandigheden, maar steeds meer de lentebeelden waarop we hopen. Door de beperkingen in de toegankelijkheid in de AWD worden we wat meer naar andere gebieden gestuurd. Tot nu toe ben je goed aan je trekken gekomen.
    Groet, Kees

  • #5

    Ad van Duren (woensdag, 25 maart 2026 20:53)

    Hoi Herman,

    Wat heb je tijdens je tocht door de AWD weer veel gezien, veel diverse soorten vooral. Mooie foto's met voor mij de boomleeuwerik als favoriet.

    Groeten,
    Ad

  • #4

    Helma (woensdag, 25 maart 2026 17:31)

    Wauw Herman!!!
    Wat een prachtig blog is dit zeg!
    Ik zit hier gewoon te smullen van al die moois. Wat heb je dit onwijs mooi gefotografeerd en aan ons gepresenteerd! Het paringsritueel, de reegeit en al die prachtige vogels daaronder. Echt een compliment.
    Groetjes, Helma

  • #3

    Marco Luijken (maandag, 23 maart 2026 20:50)

    Hoi Herman,
    Wat een fantastische foto's!! Super gedaan zeg.
    Mooi al die verschillende en bijzondere foto's. Je kleuren zijn echt top.
    En ook die paarden heb je erg mooi gefotografeerd.
    Knap werk Herman!!

    Groeten, Marco

  • #2

    Patricia (maandag, 23 maart 2026 13:06)

    Hoi Herman

    Schitterende serie.
    Prachtig de Futen
    Die Reiger is echt super
    Mooi ook de Kievit.

    Groettie van Patricia.

  • #1

    Irma (zondag, 22 maart 2026 09:01)

    Dit is een prachtige serie foto's Herman.
    De mistlandschappen zijn prachtig, de lente is nu echt begonnen.
    Groetjes Irma